IJsbeelden festival

Verkoop zoveel mogelijk tickets en zorg voor awareness zowel landelijk als regionaal.

Onze oplossing voor

IJsbeelden festival

Voor het IJsbeelden festival was de doelstelling helder. Verkoop zoveel mogelijk tickets en zorg voor awareness zowel landelijk als regionaal. Het enthousiasmeren en bekend maken wordt versterkt door de unieke positie van het festival.

Er is gekozen om jonge gezinnen en een ouderen doelgroep te gaan benaderen. In een sprekende video over het festival wordt elke doelgroep aangesproken. De tekst in de advertentie is gericht om te sturen op conversie en de video laat zien hoe spectaculair het festival is. Daarnaast konden we gebruik maken van een 50% kortingsactie om mensen over de streep te trekken. Kort en krachtig was de insteek van zowel tekst als beeld. Hiermee creëren we niet alleen een stukje nieuwsgierigheid bij de consument maar direct ook het enthousiasme waar de klant naar op zoek was.

Resultaten

In een periode van 2 weken hebben we ruim 500.000 mensen bereikt, waarvan er 20.000 mensen naar de website zijn gegaan. Met meer dan 200.000 views op de video over het IJsbeelden Festival hebben we uiteindelijk 3x zoveel kliks gerealiseerd dan verwacht.

Aantal post likes:             1.256
Aantal reacties:                  828
Aantal shares:                    296
Aantal pagina likes:           123